Overdenking April.

“Is pasen nog actueel.”

De kalender geeft aan dat Pasen dit jaar op 1 april valt (geen grapje). De kalender is blijkbaar bepalend wanneer we Pasen kunnen vieren De wereld speelt daar ook op in met allerlei aanbiedingen en belevenissen.  Je kunt alle kanten op. Zelfs de kippen doen volop mee!!!!   Voor velen is Pasen alleen maar een soort feest, maar dan wel zonder de opgestaande Heer.  Ja, de letterlijk opgestaande Heer!! Wie gelooft dat nog? Zelfs in bepaalde kerken is Jezus alleen nog een goed mens, voorbeeld, leraar en misschien nog profeet.....

Maar ja, door alle tijden heen zijn er bijzondere mensen geweest, hoog in aanzien en z.g.n.  geestelijk leiders. Denk bijv. aan Mohammed. Al die leiders, inclusief Mohammed, zijn dood en hun graven zijn aan te wijzen. Maar niemand kan het graf van Jezus vinden want die is leeg!   De gestorven Jezus is letterlijk na drie dagen opgestaan uit de dood en Hij Leeft!!  Dat is het meest belangrijke nieuws uit de geschiedenis v.d. wereld. Jezus is gekruisigd en gestorven, maar volgens Zijn eigen voorspelling na drie dagen, levend uit het graf opgestaan. Dat maakt Pasen tot een feest De dood is overwonnen. Jezus leeft!! Als dat niet actueel is.  Toch zien we ook in de Bijbel dat er ook in die tijd mensen waren die moeite hadden met de letterlijk opstanding. Lees bijv. 1 Cor.15:14-19, Joh.20:11-13, Luk.24:1-11 en 25-27.   Geloof de woorden Gods, want dat geeft hoop voor de toekomst. Lees vooral 1 Thess.4:15-18. Met dit uitzicht vieren we op 1 april 2018 Paasfeest! Gezegende dagen broeders en zusters.                                                                            Een broeder groet, W.Kos 

Contact baptisten gemeente 
Voor vragen en/of opmerkingen over de baptisten gemeente, kunt u een email sturen naar: F. Bakker.
  Klik hier om contact op te nemen.
Contact Website 
Voor vragen en/of opmerkingen over de website, kunt u een email sturen naar:
Bertel Fidom
  Klik hier om contact op te nemen.
 Klik hier om een CD van de  dienst te bestellen.

 Contact Kerkradio:  

Voor vragen en/of opmerkingen over de kerkradio, maar ook voor een nieuwe aansluiting of storing kunt u een email sturen naar:Dennis Janse.

 Klik hier om contact op te nemen.

Deze website is gemaakt met KwikCMS, een product van SCHERP Ontwikkeling B.V.